Waar het begon met een loszittende tegel van de bar, afbrokkelende muren tot een vloer wat spontaan omhoog kwam was het na 40 jaar toch echt tijd om de kantine te renoveren. Een kleine club als De Rijnstreek moet daar eerst voor sparen en kunnen rekenen op fantastische vrijwilligers. En dus werd er eerst wat tijdelijks neergezet, maar is deze zomer elk vrij uurtje besteed om de kantine om te toveren tot een moderne ontmoetingsplaats, soort lounge-achtige sfeer met veel houtlook en sfeer. De ontwerpers Rene en Patrick hebben in het voorjaar een ontwerp neergelegd waarbij het bestuur eerst even moest slikken. Kon dit? Moeten we dit wel doen? Maar het bestuur dacht ook, kunstenaars moet je de vrije loop geven.

En nu is het bijna zover dat we de kantine kunnen laten zien. Het is nog steeds niet af, want zoals eerder gezegd moet de Rijnstreek weer een potje sparen. Maar we zijn ontzettend trots op de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt. De elektriciteit is vernieuwd, de bar opnieuw gebouwd, een nieuwe vloer gelegd, behangen, nieuwe lik verf op de muur, openslaande deuren en dan wat we allemaal nog vergeten.

Je moet echt eens komen kijken! De jeugd organiseert op 24 augustus alvast de opening van het seizoen. Dan is de kantine sowieso open voor een bezichtiging en een lekker drankje.

En let wel!! De foto’s zijn een preview en de kantine is nog lang niet af. Het wordt nog veel mooier!!